Villa-Lidköping får Guldbiljetten 2015!
/* php edit_post_link(); */ ?>Villa-Lidköping får Guldbiljetten 2015
Villa-Lidköping får Guldbiljetten 2015 och motiveringen är:
· Villa ligger i framkant i svensk bandy både organisatoriskt och ekonomiskt.
· De omsätter runt 25 miljoner kronor och är den enda bandyföreningen över 20 miljoner i elitserien.
· Villa säljer fler årskort än de flesta föreningar har i snittpublik.
· Villa har bättre snitt i sin restaurang än ett par kollegor i serien har på läktaren.
Allt detta har i grunden gjorts möjligt tack vare att de utvecklat sina matcher och levererar nu genomtrevliga och helproffsiga arrangemang och med rätt fokus lyckats bredda målgruppen till att nå ”alla”, kvinna som man, ung som gammal, bandyfans och företagsgäster.
Förutom äran och priset får Villa Lidköping 30.000 kronor att nyttja från leveranser från publikutvecklingsbyrån Attendance2.
STORT GRATTIS VILLA-LIDKÖPING!
Vad är Guldbiljetten? |
Attendance2 har som målsättning att höja statusen hos alla de som är ansvariga för publiken hos idrottsföreningar och evenemangsarrangörer. Det gäller både de som jobbar med att öka upplevelsen för publiken som kommer till evenemanget men också de som jobbar med att öka biljetter försäljningen. I de flesta klubbar är det en otacksam roll då det oftast har betydligt mindre mandat, lägre status och fokus internt än kollegorna som ansvarar för företagsförsäljningen. De brukar också vara betydligt färre till antal än sina kollegor på företagsavdelningen. Det är med bakgrund av detta som vi har instiftat priset Guldbiljetten, ett pris som varje år går till den person eller klubb som under året på ett påtagligt sätt lyft publiksnittet, servicen och stämningen utifrån sina förutsättningar och villkor. |