BLÅ 111

Över en halv miljon till #Blåhjärtat på 10 dygn

Villa Lidköping är evigt tacksamma – supportrarna bidrog till över en halv miljon på 10 dagar: “Jag vet inte hur vi ska tacka”

Inför semifinal 3 i Sparbanken Lidköping kom beskedet. Ett besked som skulle löpa ut i att inga matcher fick spelas med publik och som ni förstår, ett hårt slag i magen för en liten förening.

Villa Lidköping valde då att skapa kampanjen #Blåhjärtat där man till en början kunde genomföra sitt vanliga arenabesök, helt fiktivt.

Kampanjen gick ut på att man som supporter kunde kunna handla i kioskerna, lösa sin matchbiljett, äta med kompisarna i restaurangen eller köpa sin lott i lotteriet, men alltså helt fiktivt för att visa sitt blåa hjärta i en tuff ekonomisk situation.

Totalt så resulterade första delen av kampanjen i fantastiska 289 606kr och när Villa Lidköping två dagar senare kvalificerade sig till SM-final så valde man att fortsätta #Blåhjärtat i form av fiktiva finalbiljetter.

9178 FIKTIBA FINALBILJETTER

Över en halv miljon

Lidköping visade vilket lag som har den bästa publiken. Privatpersoner och företag slöt sig samman och när klubben summerade kampanjen på måndagen så hade man sålt 9178 fiktiva finalbiljetter och tillsammans med 289 606kr från semifinal 3 så landade #Blåhjärtat på makalösa 569 962kr – en summa som är livsviktig för Villa Lidköping.

-Jag vet inte hur vi ska tacka alla just nu, jag är helt mållös och stolt att jag får vara en del i det här. Som jag sagt tidigare så har vi en viktig roll att fylla och skall stå för hopp och glädje även framåt, tillsammans som EN förening kommer vi gå stärkta ur den här tuffa situationen, säger klubbdirektör Jonas ”Sparris” Johansson.

För löpande information kring läget i klubben, sportsligt och ekonomiskt, håll koll på www.vlbk.se

569 962 BLÅ HJÄRTAT


Rasmus Abrahamsson
Rasmus.abrahamsson@vlbk.se

www.vlbk.se