FAB9054

Villa Lidköping slog nytt Rosa Matchenrekord – 416 999kr till Bröstcancerförbundet

Rosa Matchen nådde rekordhöjd – totalt kan Villa Lidköping lämna över 416 999kr till Bröstcancerförbundet

Den Rosa Matchen spelades till förmån för kampen mot bröstcancer. Genom att stödja forskningen kommer vi närmre målet om att ingen ska drabbas av bröstcancer. Den 31 januari stod vi, tillsammans med er – för makalös insats som på tisdagskvällen hade passerat 342 042kr till forskningen. Men det var inte slut där:

Efter budgivning fram till midnatt så passerades 400 000 kr och vid lunchtid på onsdagen så skrev summan till makalösa 419 999kr som oavkortat går till Bröstcancerfonden och deras forskningsarbete.

– Jag vill rikta mitt allra djupaste tack till Villa Lidköping och ALLA som var med och bidrog till en oförglömlig Rosa Matchen-kväll. Det var magiskt från början till slut. Verkligen, tack vare er gör vi skillnad, säger Patrick Ekwall med rosa hälsningar.

 

Så nådde Rosa Matchen 416 999kr

Företag har valt att skänka pengar per besökare i Sparbanken Lidköping Arena samt stöttat #rosamatchen med ekonomiskt stöd. Privatpersoner har swishat, tävlat och budat på spelarnas rosa matchtröjor – här nedan kommer en summering:

Skänkt belopp per åskådare – 150 042kr- (2942 personer)

Följande företag skänkte pengar till Bröstcancerförbundet per åskådare som besökte Rosa Matchen.

Sparbanken Lidköping (10 kr)
Fyrkantens Ventilation Fyrkantens Förvaltning (10kr)
NiMi Bygg (5kr)
Haga Ekonomi (5kr)
Rydéns Fashion (5kr)
AB Bostäder Lidköping (5kr)
Thunbolaget (5kr)
Ulfstorps Gårdsägg (2kr)
Triplus Vin (1kr)
Trucktjänst Lidköping (1kr)
Premier (1kr)
JJ Gruppen (1kr)

Företag som stöttat Rosa Matchen

AB Bostäder
Ramirent
SNA Europe (Bacho)
Götenehus
Sundlings

Auktion Rosa matchtröjor – 201 887kr- (19 matchtröjor)

Under en veckas period har man kunnat buda på spelarnas samt Patrick Ekwalls exklusiva matchtröja. Totalt samlades det in 201 887kr.

Högsta budet lade Projektlaget och det landade på fantastiska 50.000kr och spelaren var Hugo Behlander.

Joel Brobergs tröja hamnade på andraplats på 25.000kr – tack vare Fröjdia Group. Som totalt stöttade forskningen med 35.000kr (10.000kr på Tim Perssons tröja).

Privatpersoner via swish (58 000kr – läs tisdagskvällen)

Under Rosa Matchen swishades det in ett belopp på hela 58 000kr från privatpersoner. Lägg då till överskottet från försäljningen av Patrick Ekwalls signerade bok samt Rosa Matchen-lotten där man betalade 100kr per lott för att vara med och tävla om 5 signerade rosa matchtröjor.

Vinnande lottnummer: 1261, 0310, 1217, 1302, 1629

Rekordsiffra 

När alla belopp var räknade så slutade siffran på makalösa 416 999kr till Bröstcancerförbundet. Den högsta siffran sedan ”Rosa Matchen” startade.

– Villa Lidköping ska och är en stor aktör i Lidköping och med en bred följarskara som drar engagemang. Kan vi nyttja det och hjälpa samhället, då vill vi göra det i den mån vi kan. Att vi i Rosa Matchen skulle ta oss till den här nivån kunde vi knappt drömma om, säger Rasmus Abrahamsson, kommunikatör i klubben.

– Vi arrangerar Välgörenhetsmatchen varje säsong och när vi samlade in medel för forskningen kring Barncancerfonden så landade vi på en bit över 220 000kr, det var väl där någonstans vi hade siktat mot den här gången också. Nu slutade vi på över 400 000kr vilket är helt fantastiskt. Jag vet att jag pratar för alla som har något med den här kampanjen att göra när jag säger att vi är oerhört tacksamma, glada och förhoppningsfulla när vi summerar Villa Lidköpings ”Rosa Matchen”.

Villa Lidköping marknadsansvarig, Jakob Kaufmann – fyller i:

– Vi har en plattform med våra supportrar och företag där vi kan göra skillnad på riktigt. I kampen mot cancer slött alla upp tillsammans och bidrog med vad man kunde, och då är vi en otroligt stark kraft som kan göra skillnad på riktigt. Vi är väldigt glada och stolta över utfallet på rosa matchen och vad det innebär i kampen mot cancer.


 

Dela artikeln