

Tickster ny officiell biljettleverantör till Villa Lidköping
/* php edit_post_link(); */ ?>Villa Lidköping har tecknat ett avtal med ny biljettleverantör – Tickster AB: ”Ska leda till ökad biljettförsäljning över tid”
AXS och Villa Lidköping har under en längre tid samarbetat när det kommer till biljettförsäljning. Nu startar en ny resa tillsammans med Tickster med målet att kunna paketera en bättre arenaupplevelse och sätta en ny läktarstruktur.
Villa Lidköping och Tickster har ingått ett strategiskt samarbete för att stärka köp- och evenemangsupplevelsen för supportrar och besökare, både online såväl som fysiskt på plats i Sparbanken Lidköping Arena.
– Det är ett ganska omfattande arbete som pågått under en längre tid där vi tittat på olika funktionaliteter som vi tror passar vår verksamhet. Med Tickster kan vi skapa en bättre köpresa för våra supportrar samtidigt som vi sparar en del tid vi lägger på administration. Målsättningen är givetvis att våra supportrar får en bättre upplevelse innan, under och efter våra matcher vilket ska leda till ökad biljettförsäljning över tid, säger Jakob Kaufmann, marknadsansvarig i Villa Lidköping.
Tickster är idag det största svenska biljett- och kassasystemet och används av cirka 4 000 arrangörer inom idrotts- och kultursverige. Under 2020 tog Tickster stora kliv in i hockeysveriges ligasport och idag använder majoriteten av Sveriges mest framgångsrika hockeyklubbar Tickster för att sälja biljetter, hantera sina evenemang, mat & dryck, merch m m, såväl innan som under match.
– Vi blir den första klubben i bandyn att ansluta oss till Tickster, ett biljettsystem som verkligen ligger i framkant och som erbjuder alla de valmöjligheter som vi vill att en biljettköpare ska ha när de besöker våra hemmamatcher, säger Martin Andreasson, privatmarknadsansvarig i klubben.
Nya sektioner till säsongen 2023/2024
I ett steg i att kunna tillmötesgå fler målgrupper i Sparbanken Lidköping Arena under klubbens hemmamatcher så kommer Villa Lidköping att sektionera in sitt- och ståplats i fler anpassade sektioner – så som ”Klacksektion”, ”Familjesektion” och ”Restaurangsektion”.
Med det nya biljettsystemet så öppnas också möjligheten att koppla ihop mat- och dryckesbokningar med biljettköp och på så sätt förenkla köpet för besökarna.
– Med Tickster kommer vi kunna erbjuda presale på mat, dryck och merch. Man ska inte behöva ringa in till oss, boka sitt bord, och sedan köpa biljett. Vi kommer kunna erbjuda en lösning där du bokar och betalar din mat samtidigt som du köper dina biljetter. Detsamma gäller kioskförsäljning och merch för att minska köerna inne i arenan och förenkla för våra supportrar, säger Jakob.
Målsättningen är att få i gång förnyelseperioden av nuvarande säsongskortsinnehavare den 15 maj.
– Det är vår målsättning men det är som sagt ett ganska omfattande arbete med byte av biljettleverantör och eftersom vi vill att allt ska stämma från att vi trycker på grön knapp så kan det komma att flyttas fram. Men som sagt, det är vår målsättning, avslutar Kaufmann.
Information kring biljetter och säsongskort hittar ni löpande på www.vlbk.se och via mail. Är du säsongskortsinnehavare men saknar våra mail?
Kontakta martin.andreasson@vlbk.se (privatmarknadsansvarig).
Ticksters Christian Kapetz sätter ord på samarbetet:
– Tickster har vuxit mycket inom sporten de senaste åren och det känns väldigt kul att få stärka upp med ytterligare en idrottsklubb och särskilt en som har en så stark position inom bandyn. Villa-Lidköping vill vara i framkant vad gäller den digitala resan och jag är övertygad om att vi kommer kunna leverera spännande saker tillsammans för både klubben såväl som biljettköparna.
Rasmus Abrahamsson
Rasmus.abrahamsson@vlbk.se
www.vlbk.se