

Villa Lidköping fortsätter växa på nätet!
/* php edit_post_link(); */ ?>Ökning kring sociala medier – Villa Lidköping fortsätter växa på nätet!
Den positiva utvecklingskurvan kring klubbens digitala kanaler fortsätter att vandra samma väg. Vi har analyserat delar av våra medier i form av hemsida, Facebook, Twitter, Instagram och App.
Tillsammans är vi i dagsläget över 22 400 följare via Facebook, Twitter, Instagram och Appen, jämfört med samma tidpunkt förra säsongen då var vi 19 000 unika följare.
Hemsidan (vlbk.se) – har under perioden oktober 2017 – mars 2018, haft nästan 850 000 sidvisningar, en ökning med över 25 000 från säsong 16/17. Den högsta dagssiffran landade på 17 226 läsare.
– Det är fantastiskt kul att se hur vi växer. För lite mer än tre år sedan valde föreningen att satsa hårt på att synas och höras i de digitala kanalerna som finns och det har verkligen slagit ut på ett positivt sätt. Nu gäller det att ta vara på våra trogna följare och utveckla vårt arbete kring sociala medier ännu mer. Ett steg i arbetet kommer vara att ge utrymme för våra samarbetspartners i våra kanaler, det finns mängder med spännande och bra idéer som vi ska arbeta tillsammans med, säger Rasmus Abrahamsson, kommunikatör i föreningen.
Sociala medier:
Facebook:
Vår Facebooksida hade efter säsong 16/17, 6 500 unika följare – idag är vi över 7 700.
Instagram:
Vårt Instagram-konto hade efter säsong 16/17, 5 500 unika följare – idag är vi nästan 6 500.
Under slutspelsperioden nådde vi ut till cirka 600 000 (ej unika besökare).
Twitter:
Våra två Twitterkonton hade efter säsong 16/17, 3 400 unika följare – idag är vi nästan 4 000.
Under slutspelsperioden sågs våra tweets av 652 000 personer (ej unika besökare).
Villa-appen:
Vår APP har drygt 4000 nedladdningar.
Ladda hem vår APP via AppStore eller Google Play (Villa BK).
Villa Lidköping vill rikta ett stort tack till alla trogna följare och hoppas att vi tillsammans växer ytterligare under sommaren och kommande säsong.