blåhjartat kampnj

För #Blåhjärtat – #Tillsammans för evig överlevnad

Mot miljonen ÖVER

(
(Det som startade i mars 2020 har nått sitt mål. #Tillsmannans har Villa Lidköpings supportrar visat sitt enorma engagemang till klubben och samlat in över 1 000 000kr till föreningen. Här kan du se när Villa Lidköping presenterade nyheten, live under tisdagen)

 


Det här har hänt sedan startarten – #Blåhjärtat har nu inbringat över 1 000 000kr till Villa Lidköping

 

BANNER MALL 3(För #Blåhjärtat – #Tillsammans för evig överlevnad | Stöd klubben via en gåva till nummer: 123 349 92 66)

Succén från i vintras fortsätter – nu med flera aktiviteter under hela säsongen 

När Villa Lidköping behövde alla sina blåa hjärtan så fanns ni där, och det vill vi upprikigt tacka för. Du som läser det här tillhör med största sannolikhet någon av alla fantastiska människor med ett stort blått hjärta.

Fiktiv match- och finalbiljett. Korv med bröd från TV-soffan eller ett #Blåhjärtatmedlemskap. Ni har visat oss och resten av idrottssverige att om man bara vill och sluter upp som en familj så är allt möjligt. Det stöd vi sett under denna svåra period har varit helt otroligt. Tack!

Årets säsong kommer att bli annorlunda för alla, men tillsammans kan vi vända det negativa till något positivt. Du och resten av Villafamiljen är helt avgörande för oss. Med er glädje, ert engagemang och er framåtanda så bygger vi en förening som för alltid ska överleva. Som för alltid ska kategoriseras som bandyns bästa. Det är ni som skapar den fantastiska inramningen och utan vår publik så försvinner inte bara den unika stämningen, utan även stora intäkter som är otroligt viktiga för att Villa Lidköping BK. Dels för att vi ska utvecklas och sportsligt kunna konkurrera om nya guld men också för att vi ska kunna bedriva en ungdomsverksamhet som idag är världens största.

Villa Lidköping har förståelse för att coronapandemin har påverkat dig på många olika sätt och vi har full respekt för att olika förutsättningar råder för olika människor.

Att vi tvingas starta Elitserien utan full publikkapacitet påverkar klubben hårt ekonomiskt, då vi tillsammans med er har byggt ett arrangemang som är så mycket mer än bara bandy. För oss är det en mötesplats, en knytpunkt, en plats där vi kan dela glädje och sorg, motgång och framgång. Därför behöver vi nu dig på nytt och har valt att återuppta fjolårets succé#Blåhjärtat.


(2020.09.30).

För #Blåhjärtat – #Tillsammans för evig överlevnad

Grundbulten i kampanjen är intäktsstapeln, swisha valfritt belopp till #Blåhjärtat så växer stapeln. Tillsammans med Villafamiljen så hoppas vi nå 1 miljon kronor. Vägen dit kommer bli tuff men vi är övertygade om att är det några som ska fixa det, då är det vi. Vi startar där vi slutade senast, på 664 345kr.

Vi kommer, tack vare våra partners, att lotta ut olika priser bland alla er som är med i kampanjen och priserna kommer kontinuerligt att presenteras här på hemsidan.

22

“Målslanten” – Så kallas fansens egen kampanj som just nu florerar i sociala medier: “Jag utmanar alla Villasupportrar att göra detsamma” 

Elitserien 2020/2021 är igång och den började där den senaste slutade. Utan bandypubliken på läktarna. Nu har Villa Lidköpings fans startat en egen insamlingskampanj som går ut på att man swishar ett valfritt belopp till #Blåhjärtat (Villa Lidköping) för varje mål som Villa Lidköping gör i Elitserien.

-Allt startade egentligen under premiärveckan då vi fick både sms och samtal från supportrar runt om i landet som ville starta igång en swishkampanj. Tanken var och är att man swishar ett valfritt belopp per Villamål som görs i Elitserien, dam eller herr. På matchdag började det även pratas i sociala medier och flera av våra supportrar började utamana varandra, något som nu har gett resultat och vi hoppas att det kan bli flera olika utmaningar under hela säsongen, säger Rasmus Abrahamsson, sociala medier- och webbansvarig. 

målslanten

“Målar Villa så swishar vi!”

-Jag kommer att swischa 10 kronor för varje Villamål i vinterns elitserie till Blåhjärtat. Jag utmanar alla Villasupportrar att göra detsamma. Hoppas att jag får Swisha en rejäl peng redan ikväll! Är du med?, skrev Jan Hylander på Villa Lidköpings Facebook-sida inför seriepremiären mot Edsbyn.

-Kul ide, jag är med, svarade Irené Johansson.

Förutom att man kommer att swisha för varje mål så disskuteras det även hur olika utamningar kan öka stödet för klubben. Någon förslår att man ska dubbla sin betalning om Martin Andreasson gör mål. Det pratas även om att man kan swisha 50kr för spelmål av en back.

-Det borde ju ge dubbelt upp för ett juniormål och en straffräddning borde belönas kan man tycka, säger Marcus Friman som är en av initiativtagarna. 

Villa Lidköping vill rikta ett stort tack till alla som är med i utmaningen och hoppas att ni vill hjälpa till att sprida vidare utmaningen under hashtagen #Målslanten i sociala medier.

 

Villa Lidköping lanserar 100/0-lotteriet – förmodligen det sämsta i föreningens historia men som är viktigare än något annat 

Vi skäms nästan för att presentera det men vi gör det för att det är livsviktigt. Här är dynglotteriet som ger 100% av intäkterna till Villa Lidköping och 0 till deltagarna – men med “dyngpriser” i potten.

50/50-lotten har varit en av föreningens stora inkomstkällor de senaste åren. Klubbens supportrar kan klassa sig som landets bästa och när man gång på gång delar ut en vinststumma i Sparbanken Lidköping Arena så är den aldrig under 20.000kr och rekordet ligger på över 60 000kr.

Till följderna av den pandemi som sätter stopp för bandypubliken så kommer både lyckliga vinnare och föreningen missa stora summor pengar. Villa Lidköping får heller inte arrangera ett digitalt 50/50-lotteri då man säljer en högre volym lotter per år och säsong, än vad man får göra för att söka ett lokalt tillstånd.

“Startar upp ett riktigt dynglotteri –  den digitala 100/0-lotten”

Såhär fungerar det:

  • Varje lott kostar 20kr och lotterna säljs via swish inför varje hemmamatch (123 349 92 66)
  • Alla som är med i vårt riktigt “dåliga” lotteri kommer vara med i en utlottning av riktigt “dåliga” priser
  • Målet är att nå vårt slutmål på 1 miljon kronor till #Blåhjärtat (Insamlat belopp 2021.01.27: 981 033 kr)

BANNER MALL 4

Fiktivt säsongskort 

Det finns flera olika sätt att stötta Villa Lidköping. Ett av dom är det efterfrågade och nu färska “fiktiva säsongskortet”. Ett säsongskort som till en början är helt fiktivt men som faktiskt kan ge dig möjlighet att se bandy i vinter.

Du som stödjer #Blåhjärtat med ett fiktivt säsongskort under säsongen 2020/2021 kommer få möjlighet att uppgradera till ett fysiskt säsongskort vid ett eventuellt publikinsläpp i större utsträckning (Exempelvis 1500-2000 personer tillåts på evenemanget). Man kommer då erbjudas att betala mellanskillnaden från det ”fiktiva säsongskortet” till ett ordinarie säsongskort och på så sätt uppgraderas (exempel, fiktivt säsongskort 1500:-, säsongskort vuxen 2260:-, mellanskillnaden blir då 760:-). Man kommer då ha förtur till de eventuella säsongskort som släpps framöver till livematcher med Villa Lidköping i Sparbanken Lidköping Arena innan de kan erbjudas på ”den öppna marknaden”.

Fem personer bland dom ”fiktiva” säsongskorten kommer att få följa med oss när vi tillsammans med herr- och damlaget äter en middag och firar efter säsongen.

Märk din gåva med “Blåhjärtat säsongskort” när du stöttar klubben.

Som ett bevis att ditt hjärta klappar blått så kommer du att få ett fysiskt säsongskort av kansliet (OBS! Kortet gäller under rådande publikrestrektioner (2020-10-01) ej som inträde på herr- och damlagets hemmamatcher. Befintliga säsongskortsinnehavare prioriteras först, därefter fiktiva säsongskortsinnehavare och sedan alla intressenter).

(Ta gärna en printscreen på ditt stöd och publicera i sociala medier med #Blåhjärtat #Tillsammans.)

Prioriteringsordning vid eventuella publikökningar:
1. Befintliga säsongskortsinnehavare
2. Fiktiva säsongskortsinnehavare
3. Övriga suppotrar

fiktivt säsongskort 16 nov

”Halsdukskampanjen” – Avslutad 

Halsduk blåhjärtat 104

BANNER MALL 3

 


Rasmus Abrahamsson
Rasmus.abrahamsson@vlbk.se
www.vlbk.se

Dela artikeln