1 ok

Fansens initiativ – startat egen kampanj och swishar valfritt belopp per Elitseriemål

”Målslanten” – Så kallas fansens egen kampanj som just nu florerar i sociala medier: ”Jag utmanar alla Villasupportrar att göra detsamma” 

Elitserien 2020/2021 är igång och den började där den senaste slutade. Utan bandypubliken på läktarna. Nu har Villa Lidköpings fans startat en egen insamlingskampanj som går ut på att man swishar ett valfritt belopp till #Blåhjärtat (Villa Lidköping) för varje mål som Villa Lidköping gör i Elitserien.

-Allt startade egentligen under premiärveckan då vi fick både sms och samtal från supportrar runt om i landet som ville starta igång en swishkampanj. Tanken var och är att man swishar ett valfritt belopp per Villamål som görs i Elitserien, dam eller herr. På matchdag började det även pratas i sociala medier och flera av våra supportrar började utamana varandra, något som nu har gett resultat och vi hoppas att det kan bli flera olika utmaningar under hela säsongen, säger Rasmus Abrahamsson, sociala medier- och webbansvarig. 

målslanten

”Målar Villa så swishar vi!”

-Jag kommer att swischa 10 kronor för varje Villamål i vinterns elitserie till Blåhjärtat. Jag utmanar alla Villasupportrar att göra detsamma. Hoppas att jag får Swisha en rejäl peng redan ikväll! Är du med?, skrev Jan Hylander på Villa Lidköpings Facebook-sida inför seriepremiären mot Edsbyn.

-Kul ide, jag är med, svarade Irené Johansson.

Förutom att man kommer att swisha för varje mål så disskuteras det även hur olika utamningar kan öka stödet för klubben. Någon förslår att man ska dubbla sin betalning om Martin Andreasson gör mål. Det pratas även om att man kan swisha 50kr för spelmål av en back.

-Det borde ju ge dubbelt upp för ett juniormål och en straffräddning borde belönas kan man tycka, säger Marcus Friman som är en av initiativtagarna. 

Villa Lidköping vill rikta ett stort tack till alla som är med i utmaningen och hoppas att ni vill hjälpa till att sprida vidare utmaningen under hashtagen #Målslanten i sociala medier.

 


 

Dela artikeln