

Fröjdia Group stöttade “Rosa Matchen” med 35.000:-
/* php edit_post_link(); */ ?>Rosa Matchen nådde rekordhöjd i Lidköping – Fröjdia Group stod för totalt 35 000 kr: ”Vi på Fröjdia tror på betydelsen av att ge tillbaka”
Den Rosa Matchen spelades till förmån för kampen mot bröstcancer. Genom att stödja forskningen kommer vi närmre målet om att ingen ska drabbas av bröstcancer. Den 31 januari stod vi, tillsammans med er – för makalös insats som gav Bröstcancerförbundets hela 419 999kr.
I kampanjarbetet så fanns det flera sätt att bidra. Ett sätt var att buda på spelarnas rosa matchtröjor, som var specialtillverkade för just ”Rosa Matchen”.
Matchtröjorna var 19 till antalet och totalt blev summan 201 887kr. Av dessa 19 tröjor så har två hamnat på väggarna hos Fröjdia Group i Lidköping – #12 Tim Persson och #7 Joel Broberg, som tillsammans fick bud på hela 35 000 kr av Fröjdia Group i Lidköping.
Joel Broberg: 25.000:-
Tim Persson: 10.000:-

(Tim Perssons rosa matchtröja gav 10.000:- till Bröstcancerförbundet, tack vare Fröjdia Group)
Thomas Fröjd, VD på Fröjdia Group – om sin insats i form av budgivningen:
– Vi på Fröjdia tror på betydelsen av att ge tillbaka och stödja initiativ som gör skillnad. Att stötta Rosa Matchen var ett sätt för oss att engagera oss i kampen mot bröstcancer.
> Läs mer om Rosa Matchen i Lidköping som resulterade i 419 999kr till Bröstcancerförbundet
> Läs mer om Fröjdia på deras hemsida
Rasmus Abrahamsson
Rasmus.abrahamsson@vlbk.se
www.vlbk.se