Samhällsaktiviteter
Slider

Samhällsaktiviteter

Villa Lidköping delade ut reflexer till kommunens årskurs ettor: ”Ett sätt att visa vårt samhällsengagemang”

Vid två torsdagar i rad har Villa Lidköpings kanslipersonal tillsammans med spelare från herrlaget delat ut reflexer till samtliga skolor i Lidköpings kommun.

– Det kändes som en viktig grej där vi kunde vara med och få barnen tycka det är roligare att bära en reflex, den här reflexen hade en Villalogga. Sedan så är det viktigt i säkerhetsaspekt, att man syns nu när det är vinter, säger Jonas Johansson, klubbchef i Villa.

Reflexutdelningen harmonierar bra med det som föreningen står för, att synas tillsammans med barn och ungdomar, att uppmärksamma alla och allas lika värda på samma villkor.

– Det var kul att se glädjen i barnens ögon när vi var ute, vi var ute i samtliga skolor i Lidköpings kommun där vi delade ut till alla i årskurs ett. Det är ett led i vårt sätt att visa samhällsengagemang och ta ansvar ute i samhället, lokalt, avslutar Jonas.

44588034 987255574794638 4121456939433459712 n

Johan Löfstedt var en av spelarna som var med och delade ut reflexer


 

Skara Sommarland och Villa Lidköping BK har av naturliga skäl fokus på respektive verksamheter under olika delar av året. Ändå visar det sig att det finns mycket gemensamt och nu inleds ett samarbete mellan två av Skaraborgs främsta varumärken.

– Vatten är till exempel en gemensam nämnare. På Sommarland är vattnet i centrum och vi utövar ju vår idrott på fruset vatten, säger Villa Lidköpings klubbchef Jonas ”Sparris” Johansson med ett leende.

Skara Sommarland blir nu guldpartner till Villa Lidköping.

– Vi ser det här som en långsiktig satsning och det känns väldigt bra att få utveckla detta tillsammans med Villa Lidköping, säger Skara Sommarlands försäljningschef Rickard Bender.

Sommarland 1

Säsongskort i centrum

Säsongskortsinnehavare både hos Villa och Sommarland kommer att vara lite i centrum och utan tvekan kunna dra nytta av det här avtalet.

Villa Lidköping börjar redan från och med måndag, att från kansliet i Sparbanken Lidköping Arena sälja Sommarlands årskort och biljetter till sommarens tre stora konserter kallat Sommarland Live all denna försäljning ska pågå fram till 1 juli.

Skara Sommarlands årskortsinnehavare kommer den kommande bandysäsongen att gynnas genom rabatt till någon match och några andra erbjudanden som i skrivande stund inte är fastställda.

Förra året hade Skara Sommarland drygt 9 000 säsongskortsinnehavare. Villa Lidköping har de senaste åren legat på drygt 2 000 säsongskort.

– Vi har båda en trygg och trogen kundkrets, konstaterar Jonas Johansson.

Ungdomslag gynnas

Skara Sommarland hoppas inte minst att satsningen ska stärka positionerna i Lidköpingsregionen.

– Där vet vi att det finns en del att utveckla. Villa Lidköping är ett oerhört starkt namn och vi kan förhoppningsvis dra nytta av detta från båda håll, säger vd Janne Nilsson på Skara Sommarland.

Janne Nilsson understryker också att detta kan gynna Villas starka ungdomsverksamhet.

– Vi har sedan förut en del samarbete med lokala föreningar där vi lägger stor vikt på ungdomsidrotten. Förutom att ungdomar kan hjälpa till vid evenemang så kan lag få möjlighet att lägga träningsläger hos oss, säger Janne Nilsson.

-Sommarens stora nyhet 2017 är att vi gör en nysatsning på tre konserter kallat Sommarland Live, med några av landets största artister, berättar Rickard Bender.

Härliga bad…

Villas A-lagsspelare kommer också att vara på plats i parken vid något särskilt event. När kontraktet mellan Skara Sommarland och Villa Lidköping undertecknades fanns också Villaspelarna Johan Esplund, Martin Andreasson och nyförvärvet Felix Pherson på plats och fick möjlighet att testa de olika badanläggningarna.

– Det här är ju en fantastisk park. Kan vi hjälpa till så att fler får upp ögonen för vad Skara Sommarland kan erbjuda känns det jättebra, säger Johan Esplund efter sista doppet. För den här gången…

Glädje, Engagemang och Framåtanda är som bekant Villa Lidköpings ledord.

– Det är något som vi vill förknippas med också. Vi är ju båda utan tvekan i nöjes- och underhållningsbranschen och verksamheten kännetecknas av glädje och positiva upplevelser, säger Rickard Bender.

Bad

0

Din varukorg