P1747555

Villa Lidköping och Ulfstorps Gårdsägg i ett unikt samarbete

Villa Lidköping och Ulfstorps Gårdsägg ingår i ett unikt samarbete där Villa tar över ansvaret för företagets sociala medier

Vi besitter betydande expertis och erfarenhet inom omrÃ¥det och tror att vi kan bidra till att fylla ett kunskapsgap”, säger Rasmus Abrahamsson, kommunikationsansvarig i Villa Lidköping.

Kommunikation och sociala medier utgör en central del av Villa Lidköpings verksamhet. Redan 2014 satsade klubben på en dedikerad kommunikationstjänst och har sedan dess etablerat digitala plattformar med tusentals följare. Nu tar klubben ett banbrytande steg genom att erbjuda sina tjänster inte bara till partners utan även till företag utanför det dagliga nätverket.

– Vi är stolta över det vi har uppnÃ¥tt med klubbens digitala närvaro och med över 10 Ã¥rs erfarenhet känner vi att vi besitter en omfattande kunskapsbank. Vi tror att vi kan hjälpa till att fylla kunskapsgapet hos vÃ¥ra partners och andra företag pÃ¥ marknaden utöver vÃ¥rt nätverk. Att dela med oss av vÃ¥r kunskap anser vi vara viktigt, tillägger Rasmus Abrahamsson.

Det nya initiativet innebär att Villa Lidköping kommer konsulta sina kommunikationstjänster på företagsmarknaden för att stärka företags kommunikation, och på så sätt bygga varumärke för både företaget och klubben. Det första samarbetsföretaget är guldpartnern Ulfstorps Gårdsägg.

– FrÃ¥n idé till verklighet har det varit en relativt lÃ¥ng process, men nu är vi äntligen igÃ¥ng med Ulfstorps GÃ¥rdsägg som vÃ¥rt pilotprojekt. Tillsammans har vi utformat en marknadsföringsstrategi, skapat relevant innehÃ¥ll och tar nu hand om publiceringen pÃ¥ deras utvalda plattformar”, förklarar Rasmus och fortsätter:

– Detta är bara en modell av hur vi kan och kommer samarbeta med vissa företag. Vi hoppas kunna skräddarsy paketeringen efter vad det aktuella företaget vill utveckla, oavsett om det handlar om föreläsningar om marknadsföring eller grafiskt innehÃ¥ll.

Ulfstorps Gårdsägg, en av klubbens guldpartners sedan tidigare, och med Villaägg hos flera lokala butiker, är först ut i detta nyskapande samarbete. Pierre Johansson på företaget delar med sig av valet att vara pionjärer i detta nya partnerskap:

– Att synas i sociala medier är nÃ¥got som vi generellt har varit väldigt dÃ¥liga pÃ¥, sÃ¥ när denna frÃ¥ga kom upp om att det skulle kunna skötas pÃ¥ ett sÃ¥dant helhetssätt frÃ¥n Villa Lidköping med Rasmus i spetsen sÃ¥ var det ganska självklart att vi skulle hoppa pÃ¥ de. Där finns den kunskapen som krävs och nu har vi fungerande marknadsföring med ett rullande flöde som nÃ¥r ut till en stor skala.

> Följ Ulfstorps Gårdsägg på Instagram
> Följ Ulfstorps Gårdsägg på Facebook

Vill du, likt Ulfstorps Gårdsägg, hitta ett samarbete?
Kontakta rasmus.abrahamsson@vlbk.se


Rasmus Abrahamsson
Rasmus.abrahamsson@vlbk.se
www.vlbk.se

Dela artikeln